Summer 1993
In 1993 verlaten de zesjarige Frida en haar grootouders Barcelona voor het platteland. Haar ouders zijn overleden en ze wordt opgevangen door haar oom Esteve en tante Marga in hun boerderij. Ondanks de mooie zomer en het warme welkom, vindt Frida het moeilijk om zich thuis te voelen.
Voor haar bekroonde film _Alcarràs_bood Carla Simón deze aangrijpende, autobiografische kijk op de wereld door de ogen van een kind. Met een aantal verbluffende kinderen ontrafelt de film zich met de frisheid van het echte leven, in al zijn rommeligheid, pijn en lichtgevende schoonheid.