Politieagent Gigi patrouilleert regelmatig in een klein plattelandsdorpje in Italië waar nooit iets gebeurt. Maar nu moet hij een macabere zaak oplossen, want voor de tweede keer in korte tijd heeft een dorpsbewoner zich voor een trein geworpen. Gigi, de oom van de filmmaker, begint een onderzoek.