Een vrouw die alleen door het besneeuwde noorden van Minnesota reist, verstoort de ontvoering van een tienermeisje. Uren verwijderd van de dichtstbijzijnde stad en zonder telefoonverbinding beseft ze dat zij de enige hoop is voor het jonge meisje.
Twee vrouwen staan lijnrecht tegenover elkaar over het lot van een bevroren meer in deze aangrijpende thriller. Emma Thompson schittert als een barmhartige Samaritaan met verborgen diepten, wier liefde voor haar overleden man een nieuwe uitdrukking vindt in de zorg voor een vreemdeling.