The Invisible Life of Euridice Gusmão
Rio de Janeiro, 1950. Euridice en Guida zijn twee onafscheidelijke zussen. Ze hebben elk een droom: een beroemde pianiste worden en de ware liefde vinden. Door hun vader zijn ze gedwongen om apart te leven. Gescheiden nemen ze hun lot in eigen handen, terwijl ze de hoop op hereniging nooit opgeven.
De Braziliaanse auteur Karim Aïnouz creëert in deze weelderige historische saga een betoverend antipatriarchaal drama vol diepe, tientallen jaren omspannende emoties. Invisible Life, winnaar van de Un Certain Regard Award in Cannes, is een resonerend, prachtig gefilmd verhaal over zusterliefde.