The Marshal's Two Executions
Twee verschillende visies op de executie van de Roemeense dictator Ion Antonescu. Aan de ene kant de geluidloze beelden die in 1946 werden opgenomen door Ovidiu Gologan en aan de andere kant scènes uit een speelfilm die vijf decennia later werd gemaakt door regisseur Sergiu Nicolaescu.
De ideologische pendule blijft zwaaien in deze, door Sergei Eisenstein geïnspireerde, korte film. In deze seance van het Roemeense verleden worden originele beelden verweven met een fictieve hervertelling van een beroemde executie en pakt Radu Jude de historische medeplichtigheid van de cinema aan.