The Red Sea Makes Me Wanna Cry
Een vrouw genaamd Ida reist van Duitsland naar een griezelig en verlaten havenstadje in Jordanië aan de Rode Zee, waar haar partner Ismail onlangs is overleden. Dwalend door verlaten bars, hotels en kantoren probeert Ida nog één keer Ismail’s aanwezigheid te voelen en afscheid te nemen.
Als een van de eerste Jordaanse premières op Cannes, drijft de betoverende korte film van Faris Alrjoob op de verschuivende getijden van liefde en verlies. Griezelig en sensueel zijn de zonovergoten beelden bedrukt met het spook van verdriet, pijnlijk tastbaar gemaakt op prachtig 16mm film.