In deze hedendaagse adaptatie van een toneelvoorstelling uit de 17e eeuw is een vader op zoek naar zijn zoon die hij al jaren niet meer heeft gezien. Het is op levendige wijze geacteerd door spelers van de Comédie Française, die de teksten opdragen in alexandrines.
Mathieu Amalric adapteert Corneille’s canonieke Franse toneelstuk door dit 17e eeuwse drama een nieuwe context te geven met een nieuw gezelschap acteurs afkomstig van het Comédie-Française. Een zeldzaam voorbeeld van een vernieuwing die de magie van het bronmateriaal weet te behouden.