The Traitor
In de jaren ’80 woedt er een oorlog tussen Siciliaanse maffiabazen. Tommaso Buscetta duikt onder in Brazilië en kijkt toe hoe zijn familie wordt vermoord. Gearresteerd en uitgeleverd aan Italië, besluit Buscetta om rechter Falcone te ontmoeten en zijn gelofte aan de Cosa Nostra te verbreken.
Marco Bellocchio onderzoekt al jaren het verleden van Italië om levendige en persoonlijke beschouwingen over de nationale identiteit te creëren. Met een verbluffende acteerprestatie van Pierfrancesco Favino, ondervraagt de regisseur de effecten van de georganiseerde misdaad en het maffia-genre zelf.