The Tree, the Mayor and the Mediatheque
De socialistische burgemeester van een Frans dorp wil geld inzamelen voor de bouw van een multimediacentrum. Hij heeft zijn hoop gevestigd op Parijse investeerders en een veld voor de bouwplaats. Helaas heeft dat veld een 100 jaar oude wilgenboom en een mogelijke redder: een schoolmeester.
De hoop en dromen van een socialistische burgemeester vormen de basis van deze komedie van Éric Rohmer. Een levendige satire op de bureaucratie van een kleine stad – het is geruststellend te weten dat Rohmer er net zo’n hekel aan heeft als ons – die grappig, politiek en persoonlijk is.