Triangle of Sadness
Carl en Yaya, influencer-modellen met relatie- en geldproblemen, krijgen een gratis plek op een luxe cruise aangeboden. Ze komen terecht op een superjacht met wapenhandelaars en een oligarch, met een cynische marxistische alcoholist die het schip bestuurt. De situatie loopt al snel uit de hand.
Ruben Östlund volgt zijn Palme d’Or-overwinning voor The Square op met… nog een Palme d’Or-winnaar! Triangle of Sadness analyseert de machtsverhoudingen aan boord van een luxe jacht en is een waanzinnig vermakelijke satire over haute couture, influencercultuur en superrijken. Eat the rich!