Ydessa, the Bears and etc.
Gefascineerd door Ydessa Hendeles’ tentoonstelling The Living and the Artificial, besloot Agnès Varda naar Toronto te reizen, waar de kunstenares woont, om haar te interviewen. Ydessa vertelt over haar unieke werkwijze en bespreekt de Holocaust, die haar beide ouders hebben overleefd.
Deze film uit Varda’s Cinevardaphoto, een drieluik, is gewijd aan de teddybeertentoonstelling van Ydessa Hendeles. De ruimdenkende regisseuse Varda reist naar Toronto nadat Hendeles haar aandacht had getrokken, en verkent de nostalgische, maar ook donkere elementen die in Hendeles’ kunst spelen.