1 Dimension
Een gelijkenis over de aard van goed en kwaad, waarin een prins op zoek gaat naar echte wijsheid voordat hij de troon opeist.
Episch in omvang maar met een delicate kwaliteit: Lü Yue’s adembenemende korte film in zwart-wit volgt het pad naar wijsheid van een prins aan de hand van silhouetten-animatie. Met flikkerende schaduwen en prachtige handgeschilderde achtergronden zit dit rijke verhaal vol oude leerscholen en fabels.