24 City
De ooit welvarende staatsfabriek in Chengdu, zuidwest China, is omgebouwd tot een uitgestrekt luxe appartementencomplex. Drie generaties, acht personages: oude arbeiders, fabrieksdirecteuren en yuppies, hun verhalen smelten samen in de Geschiedenis van China.
Met een combinatie van interviews en acteurs is 24 City een van Jia Zhangke’s innovatieve verkenningen van sociale veranderingen in China, waarbij het oude wijkt voor het nieuwe. Het reflecteert op de vergankelijkheid van het moderne leven en toont spookachtige beelden van het einde van een fabriek.