A Colony
De introverte tiener Mylia voelt zich verloren door de onzekerheid in haar gezinsleven, de sfeer op haar nieuwe school, en haar eerste ervaringen op houseparty’s. Maar op een dag ontmoet Mylia Jimmy. De jongen uit het nabijgelegen Abenaki reservaat is anders en hij moedigt haar aan om los te breken.
Dit speelfilmdebuut, winnaar van de Kristallen Beer op de Berlinale, is een meeslepend coming-of-age-verhaal met briljante cast. A Colony speelt zich af in de buurt van een First Nation-gemeenschap in Quebec en behandelt onderwerpen als puberteit, familie en racisme met een verfrissende blik.