Deze korte film is geschreven, geproduceerd, geregisseerd en gespeeld door de Britse icoon Chaplin. A Day’s Pleasure is gefilmd in de Chaplin Studios voor First National Pictures. De hilarische film gebruikt een reeks visuele gags die te maken hebben met een raadselachtige opvouwbare ligstoel.