A Radiant Life
In 1952 ontvangt de stad Marseille haar eerste inwoners. Het zijn acht soldaten met oorlogscompensatie, afkomstig uit de vier hoeken van Frankrijk. Een aantal zijn tot het aanbod verleid door de beloofde idealen van Le Corbusier. Bij aankomst ervaren ze de toegewezen locatie, faciliteiten en ruimte.
Deze indrukwekkende en Tati-achtige korte documentaire door Meryll Hardt heeft een architectonisch tintje. Een organische setting met solide kleuren, scherpe lijnen en rigide hoeken. Het vormt een theorie dat moderniteit in de jaren ’50 als nachtmerrie van geometrie kan worden beschouwd.