A Trip to the Moon
Zes wetenschappers, leden van de Astronomenclub, gaan op expeditie naar de maan. Ze reizen in een kogelvormige raket en komen aan bij de bewoners van de maan: de Selenites. De geleerden moeten aan de koning van de Selenieten ontsnappen en proberen in hun raket terug te keren naar de aarde.
George Méliès’ korte film, beschouwd als de eerste sciencefictionfilm, belichaamt de betoverende mogelijkheden van cinema als een schip van dromen dat naar de sterren schiet. Het beeld van een raket die een maan raakt, dankzij inventieve special effects, is onvergetelijk in de filmgeschiedenis.