About Twelve
De 12-jarige Juana gaat naar een Britse school in Buenos Aires, hier faalt ze zowel sociaal als academisch. Omringd door dezelfde routine, naar de klas gaan en proberen haar sociale leven weer bijeen te rapen, maakt Juana de vreemde dagen mee de week voor de tentamens die haar toekomst gaan bepalen.
Een uitdagende onsentimentele vertolking van het bekende coming-of-age-scenario, Martín Shanly zijn debuutfilm werpt licht op de vele complicaties die komen met adolescentie. Net als de rest van de Argentijnse New Wave is dit gemaakt met een geheel unieke extase voor de bioscoop.