Adoption
Een van de bekendste films van Márta Mészáros. Dit nog steeds actuele en emotionele drama onderzoekt de eenzaamheid die opduikt tijdens middelbare leeftijd en het tegenstrijdige verlangen naar familiebanden. Adoption won de eerste Gouden Beer die werd toegekend aan een vrouwelijke regisseur.