Afternoon
Een familie spendeert drie zomerdagen in een prachtig huis dichtbij Berlijn. Samen met haar nieuwe geliefde bezoekt Irene haar broer Alex, die nog steeds het huis bewoont met zijn schrijvende zoon Konstantin. Konstantin’s vriendin komt langs en ze raken allemaal steeds verder van elkaar verwijderd.
Angela Schanelec’s film vat op bijzondere wijze relaties, familiedrama en de pijn van liefde samen door middel van observatie en terughoudendheid. Het is een zonovergoten momentopname van een subtiel verwarrende zomervakantie.