Aphotic Zone
Lichtgevende zeepokken stralen over vissen terwijl we 4 km diep in de Stille Oceaan bij Costa Rica reizen om de pikzwarte ‘aphotische’ zone te bereiken. Daar, in een digitale denkbeeldige oceaan, ligt de ruïne van de Duga radar (een raketafweersysteem uit het Sovjettijdperk bij Tsjernobyl).
In de donkere diepten van de Golf van Mexico mengen vreemde technologieën zich met oceaanwezens. Beelden van zilveren schubben en bioluminescente lichamen vullen het scherm met een hypnotiserend effect in deze 16 minuten durende korte film van de Litouwse “kunstenaar-zeemeermin” Emilija Škarnulytė.