August 32nd on Earth
De 26-jarige Simone heroverweegt haar leven nadat ze een vreselijk auto-ongeluk overleeft. Ze neemt ontslag en gaat op zoek naar haar beste vriend Philippe om een kind met hem te krijgen. Philippe is bang, maar gaat uiteindelijk akkoord op voorwaarde dat de verwekking in de woestijn gebeurt.
Alvorens Villeneuve enkele van de grootste sci-fi blockbusters van de 21ste eeuw regisseerde, maakte hij dit Franse drama beïnvloed door de Nouvelle Vague. August 32nd on Earth ging in première op Cannes en zette de toon voor zijn indrukwekkende visuals. We tonen hier een prachtige restauratie!