Before the Devil Knows You're Dead
Andy, een makelaar met schulden, heeft snel geld nodig. Hij betrekt zijn jongere broer Hank bij een plan om de perfecte misdaad te plegen: de juwelierszaak van hun ouders beroven. De vader neemt echter het recht in eigen hand, niet wetende dat de misdadigers op wie hij jaagt zijn zoons zijn.
Nadat hij met Dog Day Afternoon een van de beste overvalfilms ooit had gemaakt, deed Sidney Lumet het kunstje nog een keer over voor zijn laatste film. Morele regels en familiebanden worden snel gebroken in deze spannende heist thriller met hoofdrollen van Ethan Hawke en Philip Seymour Hoffman.