Gedurende vijf jaar documenteert Gianfranco Rosi de wereld van mensen die veel tegenslagen hebben gekend en nu in de Californische woestijn leven, ongeveer 300km ten zuidoosten van Los Angeles en 6m onder de zeespiegel. Ze hebben de maatschappij de rug toegekeerd en willen met rust gelaten worden.