Bhumika
Met Smita Patil’s ontroerende portret van een ongebruikelijke en fascinerende actrice is Bhumika een meesterlijk werk van Shyam Benegal. Deze film is gebaseerd op jaren ’40 theateractrice Hansa Wadkar en blijkt een verfijnd onderzoek over feminisme, de mannelijke blik en de prijs van vrijheid.