Boat
Niemand doordrenkt het alledaagse met zo’n angst als David Lynch. Deze spookachtige korte film is daar een goed voorbeeld van. Lynch dolt op zijn speedboot, maar in combinatie met de beklemmende monoloog en het onheilspellende geluidsontwerp, neemt Boat ons mee op reis doorheen een griezelige nacht.