Boudu Saved from Drowning
Michel Simon geeft een van de beste acteerprestaties in deze onstuimige satire op burgerlijke zeden en goede bedoelingen. Scherp komisch, maar met indringende politieke ondertonen die ook vandaag de dag nog doorklinken, blijft Boudu Saved from Drowning een van Jean Renoirs meesterwerken bij uitstek.