Children of the Pyre
Deze documentaire volgt het leven van zeven kinderen die onder extreme omstandigheden werken op de drukste crematieplaats van India, Manikarnika in Banaras.
Onze focus op filmmaker Rajesh Jala begint met zijn veelgeprezen documentaire Children of the Pyre. De visueel intense achtergrond van een Hindoe crematorium wordt geplaatst naast het leven van de kinderen die er werken, waardoor deze aangrijpende film een subtiel essay over vergankelijkheid wordt.