Orson Welles (hij beschouwde Chimes at Midnight als een van zijn favoriete films) richt de aandacht radicaal op de onweerstaanbare Falstaff, een enigszins perifeer personage dat meermaals in historische toneelstukken van Henry verscheen. Met in de hoofdrol Welles, John Gielgud en Jeanne Moreau!