Chris the Swiss
Kroatië, 7 januari 1992. Tijdens de oorlog wordt het lichaam van een jonge journalist gevonden, gekleed in het uniform van een internationale huurlinggroep. 19 jaar later onderzoekt zijn nicht Anja Kofmel dit verhaal en probeert te begrijpen wat zijn rol in het conflict was.
Regisseuse Anja Kofmel betrekt haar familiegeschiedenis in deze vindingrijke combinatie van animatie en documentaire. Met liefdevolle reconstructies in zwart-wit is Chris the Swiss een uniek eerbetoon aan het leven en de dood van Kofmel’s neef, destijds een journalist in de Joegoslavische Oorlog.