Tijdens de dictatuur van Argentinië (1976 -1983) hebben verschillende burgerlijke medeplichtigen bijgedragen tot de repressie. In 2015 werd een rapport uitgebracht met de bewezen verantwoordelijkheid van bedrijven. Voor de fabrieken van deze bedrijven leest Jonathan Perel het rapport voor.
In sommige gedurfde films komt het richten van een camera neer op een aanklacht. De buitengewone docu van Jonathan Perel doet precies dit. Tegen de sinistere achtergrond van clandestien detectivewerk onthult Perel de misdaden van Argentinië’s geschiedenis die schuilgaan achter hedendaagse façades.