Crystal Swan
Wit-Rusland, de jaren ’90. De jonge Evelina droomt van een bestaan in Chicago, waar ze haar passie voor housemuziek kan voortzetten. Maar het verkrijgen van een visum blijkt moeilijk. Vastbesloten neemt ze groot een risico door een werkverklaring te kopen op de zwarte markt.
Het uitbundige en stijlvolle debuut van de Wit-Russische regisseser Darya Zhuk is doordrenkt van levendige sympathie, wrange humor en een oprechte gevoelens. Evenveel lof is voor Alina Nasibullina, die de wens van een jonge vrouw om haar leven te veranderen volledig belichaamt. Een bekroonde film.