Daguerréotypes
Deze klassieke documentaire van Agnès Varda is een intiem portret over de kleine winkels en winkeleigenaars van de Rue Daguerre in Parijs, een pittoreske straat die al meer dan 50 jaar fungeert als het thuis van deze filmmaker.
Varda beschreef deze film als “een vluchtige kijk op mijn buren”. Dit doordachte, speelse en inventieve portret van een buurt is zoveel meer dan een sociologisch document. De film vormt een cruciale tijdcapsule van het Parijse straatleven in de jaren ’70 en toont het belang van een gemeenschap.