Four Adventures of Reinette and Mirabelle
Twee meisjes ontmoeten elkaar, Reinette van het platteland en Mirabelle van de stad, en besluiten samen een flat in Parijs te zoeken. Daar gaan ze naar de universiteit en ontdekken ze het stadsleven. Vier afleveringen illustreren hun dagelijkse avonturen en hun zeer verschillende kijk op het leven.
Eric Rohmer, bekend om zijn zachte, grappige, verfijnde karakterstudies, bleef een van de grootste Franse regisseurs lang nadat de Franse Nouvelle Vague hem beroemd maakte. 4 Adventures condenseert zijn liefde voor series in één film, een betoverende en zonovergoten kroniek van vriendschap.