Free Jimmy
Roy Arnie works at a touring circus, where the star attraction is Jimmy, an elephant kept on a cocktail of drugs. Roy’s dream is to run his own circus, and Jimmy is the key. A bungled attempt to give the elephant his “fix” leads to his escape, jump-starting a cross-country road trip to find him.
A totally irreverent, politically incorrect Norwegian animated film with something of a cult status in its country: the absurd Free Jimmy contains all manner of animal cruelty, making evident that beasts often walk on two legs. With the voices of Woody Harrelson and Simon Pegg.