Friendship's Death
Wanneer de vrouwelijke alien Vriendschap tijdens een vredesmissie naar de aarde haar beoogde bestemming MIT mist, belandt ze per ongeluk in Jordanië tijdens de Zwarte September in 1970. Gered door een vriendelijke Britse oorlogscorrespondent beginnen ze een reeks leerrijke gesprekken.
De enige solofilm van filmtheoreticus Peter Wollen herdenkt sci-fi cinema op een intieme schaal: een Kammerspielfilm doordrenkt met poëtische bespiegelingen over een door oorlogen geteisterde planeet. Tilda Swinton is adembenemend etherisch als buitenaardse bezoeker op zoek naar wereldvrede.