Cristi is een Roemeense corrupte politieagent. Hij bereidt een grote roofoverval voor en moet zich een weg banen door de wereld van corruptie, verraad & bedrog. Een reis naar de Canarische Eilanden om een geheime ‘fluittaal’ te leren is misschien net wat hij nodig heeft om de overval te doen lukken.
Van Police, Adjective tot The Treasure, Corneliu Porumboiu vervaagde de grenzen tussen het realisme van de Roemeense New Wave en de intrige van misdaadthrillers. Dit verhaal over diefstal en bedrog, dat in Cannes in première ging, ontplooit zich tot een stijlvolle en sexy neo-noir.