If Only
Alma, Jean en Sebastiano zijn kinderen van gescheiden middenklasse ouders. Ze arriveren in Rome en spenderen de kerstvakantie aan zee met hun afwezige, nonconformistische vader Carlo en zijn vriendin Benedetta. Er ontstaan familiale spanningen.
Warm, weemoedig en vol leven: het speelfilmdebuut van Ginevra Elkann kijkt naar de struikelblokken van families door de eigen ervaringen van de regisseur te verwerken. Het doet wat denken aan de vroege Mia Hansen-Løve; If Only is doordrenkt van de bitterzoete herinneringen aan de kindertijd.