Twee verhalen, twee trajecten. Olga, een verpleegster uit Oekraïne, laat haar familie in de steek op zoek naar een beter leven in het Westen. Paul, een werkloze bewaker uit Wenen, zoekt een reden om ’s ochtends op te staan en gaat met zijn stiefvader naar het Oosten.
Ulrich Seidls drama is een epische uiteenzetting van de relatie tussen Europa en de landen in het oosten. Het is een provocerend verhaal over mensen, economieën en dromen, geworteld in research en prachtig vastgelegd door Ed Lachman. Dit is een globaal verhaal verteld op menselijke schaal.