Geïnspireerd op het toneeltstuk van Wajdi Mouawad uit 2003 laat deze film het verhaal zien van de tweeling Jeanne en Simon die van Canada naar het Midden-Oosten vertrekken om de laatste wens van hun moeder waar te maken en hun familiegeschiedenis te achterhalen.