Japón
In zijn opmerkelijke speelfilmdebuut verblindde de controversiële auteur Carlos Reygadas (Post Tenebras Lux_,_Our Time) het Filmfestival van Cannes met Japon: een in 16mm CinemaScope gedraaide film die met de kijker meereist op een poëtische, psychogeografische reis door de landschappen van Mexico.