JOAN THE WOMAN
Hollywood showman Cecil B. DeMille’s vroege epos van Jeanne d’Arc toont de verwachtingspatronen voor vrouwen door de (film)geschiedenis heen. Joan the Woman was DeMille’s eerste historische film, waarin hij de notoire operazangeres Geraldine Farrat benoemde als hoofdrolspeelster.