La Notte
In Milaan verlaat Lidia een bijeenkomst ter ere van haar man, Giovanni, die net een roman heeft geschreven. Lidia is verontrust door het nieuws dat haar vriend Tommaso terminaal ziek is en begint haar huwelijk in twijfel te trekken. Ondertussen probeert Giovanni de jongedame Valentina te verleiden.
Michelangelo Antonioni’s meesterwerk is een verkenning van emotionele vervreemding met onvergetelijke acteerprestaties van Jeanne Moreau en Marcello Mastroianni. La Notte brengt de desintegratie van een huwelijk in kaart en glijdt raadselachtig door de afkoelende sintels van een verstoorde liefde.