La Pointe Courte
Het prachtig gefilmde filmdebuut van Agnès Varda — een diepgaande en sierlijke beschouwing van een huwelijk dat op de klippen is geraakt, met een Mediterraans vissersdorpje als decor. Deze film wordt gezien als een van de voorlopers van de bekende Franse filmstijl, nouvelle vague.
Onafhankelijk gemaakt zonder hulp of budget: Agnes Varda was maar 26 toen ze dit grimmige relatiedrama schreef en regisseerde. Le bonheur is een inspirerende eerste indruk van een nu legendarische filmmaakster.