Land of Madness
In een dunbevolkt Alpengebied is het aantal zelfmoorden en moorden zeer hoog. Luc Moullet gaat op zoek naar de oorzaken van deze vaak irrationele acties. Hij bezoekt vijf dorpen die een ‘pentagon van krankzinnigheid’ vormen, en interviewt inwoners over de misdaden van de laatste decennia.
Ondanks de fabuleuze Cahiers du cinéma is criticus en Nouvelle Vague regisseur Luc Moullet tragisch genoeg niet bekend in de VS. Ontdek zijn ‘deadpan’ humor, sluwe politieke twist, slim ingecalculeerde amateurisme, voorliefde voor Zuid-Frankrijk en grappige présence in deze speelse documentaire.