Life Itself
De beroemde filmcriticus en sociaal commentator Roger Ebert had een inspirerend en entertainend leven. Life Itself verkent Ebert’s nalatenschap: zijn Pulitzer Prize-winnende filmkritiek bij de Chicago Sun-Times en hoe hij een van de meest invloedrijke culturele stemmen in Amerika werd.
Gebaseerd op de memoires van de wereldberoemde filmcriticus Roger Ebert, volgt deze ontroerende documentaire van Steve James zijn inspirerende leven. Ebert’s reflecties op de cinema zijn te horen naast zijn vele cinefiele vrienden, zoals Martin Scorsese en Werner Herzog.