Light Years
Manuel Abramovich neemt een kijkje bij Lucrecia Martel tijdens het maken van haar vierde film, Zama. Terwijl hij Martels transcendentale trekken en complexe samenwerking met haar onderwerp laat zien, toont deze film ook de mysterieuze, krankzinnige, speelse en frustrerende stadia van het maken.
Deze onthullende documentaire biedt een kijkje achter de schermen van Zama, waarin we Lucrecia Martel, haar passie voor lama’s en paarden, en haar regisseurschap ontdekken. Ze creëert een anti-epos rond een gewone officier en evolueert tot zijn spiegelbeeld, een vrouw met een positieve instelling.