Maat bestaat uit films uit archieven, telefoonvideo’s, found footage en schermopnames van computerspellen. De film geeft een stimulerende uitdrukking aan de hedendaagse inheemse cultuur en identiteit, verschuift tussen tijdsperiodes en vermengt momenten van socialiteit, spel, dans en activisme.