Made in U.S.A
Paula Nelson, een geharde rechercheur, gaat naar Atlantic City om haar minnaar te ontmoeten. Bij aankomst treft ze zijn lijk aan en gaat op onderzoek uit. In haar hotelkamer vermoordt ze een man wiens lichaam later wordt gevonden in David Goodis appartement. Paula wordt gearresteerd en ondervraagd.
In deze zelfbewuste en kleurrijke film noir levert Jean-Luc Godard zowel de meest extreme en uitbundige uiting van zijn bombastische pop-art, als een indicatie van zijn wending naar de linkse politiek. Zijn laatste film met Anna Karina, met een onvergetelijke cameo van Marianne Faithfull.