Madhumati
Anand’s car gaat stuk en hij zoekt heil bij een nabijgelegen huis. Hij wordt binnengelaten door de dienaar en mag blijven totdat de regen stopt en hij zijn auto kan laten repareren. Hier komt Anand meer te weten over zijn vorige leven en echte liefde, Madhumati.
Geschreven door de iconische filmmaker Ritwik Ghatak, maestro Bimal Roy’s Madhumati is een fascinerend en gelaagd reïncarnatiedrama. Dilip Guta’s cinematografie en Salil Chowdhury’s composities accentueren de spanning en creëren een griezelig effect wat lang blijft hangen.